درباره وردپرس

tk · 20:16 1400/09/24

وردپرس چیست ؟ 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) متن باز (open source) تحت وب و رایگان می‌باشد، شما با این نرم‌افزار مدیریت محتوا می­‌توانید محتوا و مطالب سایتتان را به‌راحتی مدیریت کنید.

با استفاده از وردپرس می­‌توان گونه­‌های مختلفی از وب­‌سایت را بسازیم. وردپرس شامل تعداد زیادی قالب­‌های متنوع و پوسته­‌های وردپرسی است همچنین افزونه‌­های وردپرس به شما کمک می‌کند تا بخش‌­های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید.

شما می­‌توانید با استفاده از وردپرس یک سایت را بدون نیاز به مهارت برنامه­‌نویسی یا کمک گرفتن از برنامه‌نویس راه‌­اندازی کنید.

 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (cms) یا همون سایت ساز خودمون همه‌کاره و چندمنظوره تحت وب است، که با زبان PHP برنامه‌نویسی شده و شما می‌توانید با آن انواع سایت‌های وبلاگی، شخصی، فروشگاهی، شرکتی و هر نوع سایت دیگری را راه‌اندازی کنید.

وردپرس توسط گروه automattic ساخته‌شده و در چند سال نخست فقط برای ایجاد سایت‌های وبلاگی استفاده می‌شد. اما طراحی و کد نویسی افزونه‌ها و قالب‌های حرفه‌ای وردپرس ماجرا را تغییر داد. امروزه شما هر نوع قالب وردپرس اعم از وبلاگی، مجله‌ای خبری، شرکتی، مشاور املاک، دانلود، شخصی، فروشگاهی، پزشکی و آموزشی را می‌توانید برای وردپرس پیدا کنید. پس وردپرس امروز می‌تواند برای شما هر نوع سایتی راه‌اندازی کند.

 

خب اینجا می‌خوایم به زبان خیلی راحت در ارتباط با مفهوم وردپرس برای شما توضیحاتی را بدیم! وردپرس یه نرم افزار رایگان و متن باز می‌باشد. متن باز یا Open Source بودن یک نرم‌افزار به این معنی است که هر فردی این امکان را دارد که این نرم افزارها را بعد از بررسی ویرایش کند و تغییراتی را روش به وجود بیاره و توسعه بده! طراح این نوع برنامه‌های متن باز کد منبع برنامه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهدند و در نتیجه اگر برنامه باگ و یا مشکل خاصی داشته باشد این اشکالات سریع‌تر پیدا و برطرف می‌شون

 

اما چرا وردپرس؟ وردپرس بهترین و پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوای جهان است و البته از همه چی مهم­تر رایگان بودن وردپرس است. سایت‌های بزرگی همچون فیسبوک و CNN از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌ کنند

اکثر سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند. طبق آخرین آمارها بیش از 30% از سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند که این آمار خوبی است و نشان‌دهنده محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا در بین سایت‌های جهان است. از سایت‌هایی که از وردپرس استفاده می‌کنند، می‌توان از وبلاگ فیسبوک و سایت Google Ventures و NY Times نام برد. وردپرس بیش از سیزده سال است که در حال فعالیت بوده و تا امروز بیش از ۵۰ میلیون وب‌سایت از وردپرس استفاده می‌کنند.

وردپرس مطمئن و با امنیت بالا است. همان‌طور که گفتم اکثر سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند و تا حالا فکر نمی‌کنم بلاگ فیسبوک که از وردپرس استفاده می‌کند و یکی از پر بازدیدترین سایت‌های جهان است هک شده و یا امنیتش به خطر افتاده باشد.

 

وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما امنیت یک مسئله نسبی است و هیچ‌وقت صد در صد نخواهد بود. به همین دلیل وردپرس هرروز مشکلات را بررسی می‌کند و در به‌روزرسانی رفع می‌کند. علاوه بر تیم وردپرس، برنامه‌نویس های زیادی در جهان هستند که روی امنیت وردپرس کار می‌کنند. علاوه بر اینکه وردپرس به‌خودی‌خود تا حد زیادی ایمن است، افزونه‌هایی نیز برای ایمن‌تر کردن سایت وجود دارد. از طریق آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی سایت خود را امن کنید.

منبع : میهن وردپرس